söndag 25 oktober 2009

Ettårsjubileum!

Idag är det ett år sedan Nina Wadensjö på Alfabeta ringde och sa att hon ville ge ut mitt manus! Känns ofattbart att det gått ett helt år, men vilket år! Jag trodde att det skulle kännas långsamt att vänta på att boken skulle komma ut nio månader senare, men tiden har gått rasande fort och jag har haft roligt hela tiden. (Men det har också varit slitsamt bitvis, som i våras när min redaktör och jag arbetades så intensivt med manuset samtidigt som jag försökte att skriva på tvåan och sköta mitt vanliga jobb och min familj...)

Jag har ju skrivit intensivt på del två under en längre tid och jag skriver de sista kapitlen den här helgen. Vill det sig väl kanske jag sätter punkt för berättelsen i natt, exakt ett år efter den speciella dagen då allting började...

Inga kommentarer: