torsdag 20 augusti 2009

Det är mycket nu...

Härom dagen träffade jag Peter på Hotell Billingen i Skövde för att planera inför releaseminglet den 2 september. Vi kommer att hålla till i festvåningen, något som ger extra krydda åt festen eftersom ett långt avsnitt i boken utspelar sig just där!

Inbjudningarna är utskickade och nu hoppas jag förstås att många vill komma! På Högskolan i Skövde där jag jobbar är boken och releaseminglet just nu ett hett samtalsämne eftersom mina kolleger vet att boken nu äntligen är på gång och att de inom kort kommer att få läsa en deckare som utspelar sig på deras egen arbetsplats. Och att karaktärerna i boken skulle vara en produkt av min fantasi vill de inte riktigt tro på. "Vi tror dig inte!" upprepar de envist när jag fortsättter att hävda att de nog inte kommer att känna igen särskilt många...

Förlaget har börjat skicka ut boken till medier och recensenter och jag har redan blivit inbokad på flera intervjuer. I eftermiddag blir jag intervjuad av tidingen Studentliv. Studenter kan säkert vara en intressant målgrupp för min bok eftersom den utspelar sig i den akademiska världen. På måndag intervjuas jag av tidningen Skaraborgsbygden och den 10 september är jag gäst i "På tu man hand" i Radio Skaraborg. Känns roligt och spännande att det finns intresse för boken!

Inga kommentarer: