måndag 24 augusti 2009

Bilder från "mordrummet"...

Idag har jag blivit intervjuad av tidningen Skaraborgsbygden. Vi träffades i den miljö där deckaren utspelar sig, nämligen på min arbetsplats Högskolan i Skövde. Vi satt i mitt nuvarande arbetsrum som i boken är ett sammanträdesrum där rektor Emma samlar sin krisledningsgrupp. I mitt arbetsrum råkar det också finnas ett fint gammalt schackspel med vackra schackpjäser i trä. Gissa om "den svarta löparen" kom med på bild...!

Vi gick också en trappa ned och besökte förvaltningsbiblioteket innanför rektors rum, det är här som mordet sker i min fiktiva värld. Jo, det blev bilder också från detta rum, som några av de anställda på Högskolan redan kallas för "mordrummet". Kändes kanske lite makabert att ta bilder just där, men jag påminde mig själv om att mordet faktiskt bara inträffar i min bok, inte på riktigt i den verkliga världen... Och då kändes det ju lite lättare!

Inga kommentarer: