tisdag 10 mars 2009

Omslag, fotografering och soppa

Jag har fått se de första förslagen till omslag. Färgerna känns bra, typsnittet gillade jag inte först, men jag har nog ändrat mig nu. Det ska nog inte vara alltför prydligt, utan något som för tankarna åt rätt håll. Hur omslaget ser ut mer i detalj väntar jag med att beskriva tills det är klart. Det blir nog några turer till.

Vid ett besök på förlaget nyligen så blev jag också fotogferad, en intressant upplevelse! Fotografen Peder tog med mig till ett café och så satt jag där vid ett cafébord med en café au lait framför mig och skulle se naturlig ut medan Peder plåtade för glatta livet och de andra cafégästerna nyfiket tittade på. Vi tog sedan en runda utomhus också och tog bilder uppe vid Sofia kyrka på söder.

Och sedan var det dags för soppkväll på förlaget. Jättetrevligt och mysigt! Och roligt att prata med andra författare som snart ska debutera. Det blev roliga samtal om omslag, typsnitt och antal tecken i våra manus...

2 kommentarer:

MaMalena sa...

Du får allt ta och höra av dig nästa gång du är uppe på förlaget. Vi bor ju bara några få tunnelbanestationer bort från Bondegatan!

/Malena

Kristina Appelqvist sa...

Absolut! Visste inte att det var så nära...