tisdag 12 maj 2009

Oj, vad mycket som händer...

Det var ett tag sedan jag rapporterade om vad som händer med mitt manus, och det kanske beror på att det händer så mycket hela tiden! Strax före påsk fick jag manuset i pappersform på posten av min redaktör Jacob med alla de förslag till ändringar och korrigeringar som han tyckte att vi skulle göra. Och det var ju en del! Allt från små språkliga synpunkter till mer krångliga saker som att flytta bitar eller skriva om och skriva till lite här och var.

Så det var bara att kavla upp ärmarna och köra igång! Några veckor senare var jag klar och mailade tillbaka en ny version som Jacob nu ska läsa. Förhoppningsvis är det inte så mycket mer som ska ändras nu... Vecka 24 ska boken skickas till tryck. Och innan dess ska vi hinna läsa korrektur... Veckorna går så fort, så fort. Och så ska jag ju hinna skriva på bok två också!

Inga kommentarer: