lördag 19 september 2009

Boksignering på Persssons livs


I går signerade jag böcker på Perssons livs i Timmersdala! Det är en mycket trevlig ICA-affär på landet där jag bor och där det är enkelt att handla. Bara att parkera bilen (olåst) utanför affären, ta en kundvagn (utan att krångla med 10-kronor och 5-kronor) och gå in och börja handla. Du slipper passera kilometervis med varor du inte vill ha innan du kommer till maten, för här finns i huvudsak endast mat.
Men igår fanns där även en nyutkommen deckare och en författare som gärna signerade böcker till dem som ville köpa. Och det var det många som ville! Jag har räknat ut att jag signerade i snitt en bok var femte minut under de timmar jag satt där. Och eftersom det blev långa och trevliga samtal med de personer som passerade, kändes det som om det var folk omkring mig hela tiden. Boken finns att köpa på Perssons livs tills handlare Peters lager är slut... Och då kanske han beställer hem fler, om det visar sig att efterfrågan är stor!


Inga kommentarer: