torsdag 10 september 2009

På bokhandeln i Mariestad

I tisdags kväll fick jag möjlighet att prata om Den svarta löparen på anrika Kvarströms bokhandel i Mariestad. Ägaren, Kent Jönsson, skulle presentera höstens böcker i "Låna och läs" för intresserade läsare och ville att jag skulle medverka och berätta om min bok. "Låna och läs" består av cirka 60 särskilt utvalda böcker som medlemmar kan låna och läsa och naturligtvis även köpa om de vill. Den svarta löparen är en av dessa 60 böcker. Så jag fick prata i en halvtimme om min bok, övriga 59 presenterades på drygt en timme...

Och efteråt signerade jag naturligtvis åt dem som valde att köpa min bok direkt. Det var en mycket trevlig kväll! Och den 14 oktober återvänder jag till Mariestad, denna gång till Författarafton på teatern tillsammmans med sex andra författare. Vilka fler som kommer är tydligen lite hemligt än så länge, men flera av dem är väldigt kända... Jag återkommer med mer information om detta längre fram.

Inga kommentarer: